Dnia 2 listopada 2019 w Łodzi odbędzie się Puchar Regionalny w konkurencji wspinaczki prowadzenie dla kategorii wiekowych dzieci młodszych, dzieci, młodzików i juniorów młodszych. Zawody adresowane są do zawodników reprezentujących kluby z województw: łódzkiego, mazowieckiego, podlaskiego i lubelskiego.
1. Organizator
Fiord Centrum Wspinaczkowe, al. Politechniki 10, 93-590 Łódź
2. Sponsorzy
Suzano, Entre-Prises, Clip ‘n Climb, Canterbury, Costa Coffee
3. Partnerzy
Polski Związek Alpinizmu, Zatoka Sportu PŁ, Łódzki Klub Wysokogórski, Akademicki Klub
Sportowy, Klub Sportowy “Ascendo”
4. Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć tylko dzieci reprezentujące kluby z województw: łódzkie, mazowieckie, podlaskie i lubelskie. O uczestnictwie w zawodach decyduje przynależność do Klubu z danego województwa, w przypadku osób niezrzeszonych decyduje adres zamieszkania. Każdy zawodnik powinien dostarczyć w dniu zawodów wypełnione i podpisane oświadczenie zgody rodzica. Formularz do wyrażenia przez rodzica/prawnego opiekuna zgody na uczestnictwo dziecka w rywalizacji znajduje się tutaj. Badania lekarskie i licencje PZA nie są wymagane.
Ubezpieczenie zawodników od nieszczęśliwych wypadków leży w gestii poszczególnych zawodników, trenerów i kierowników ekip. Organizator nie przewiduje dodatkowego ubezpieczenia dla zawodników.
Kategorie wiekowe:
- Dzieci młodsze -rok urodzenia 2010 i późniejszy,
- Dzieci – rok urodzenia 2009 i 2008,
- Młodzicy – rok urodzenia 2007 i 2006,
- Juniorzy młodsi – rok urodzenia 2005 i 2004.
5. Opłata startowa
- Opłata wpisowa wynosi 65.25 zł (z koszulką) w przedsprzedaży w terminie do
22.10.2019 – płatne przez platformę Competit, - Opłata wpisowa wynosi 45 zł (bez koszulki) w terminie do 31.10.2019 – płatne przez
platformę Competit, - Opłata wpisowa wynosi 55 zł (bez koszulki) w dniu zawodów – płatne w biurze zawodów,
- Opłata wpisowa wynosi 75.25 zł (z koszulką) w dniu zawodów – płatne w biurze zawodów
(dostępność koszulek nie jest gwarantowana).
6. Rejestracja zawodników
Rejestracja zawodników odbędzie się w sobotę 02.11.2019. Przed rozpoczęciem startu każdy zawodnik ma obowiązek zgłosić się do biura zawodów w celu wpisania na listę startową, odebrania numeru startowego oraz podpisania oświadczenia o przestrzeganiu regulaminu zawodów.
- Zapisy poprzez formularz na stronie https://competit.pl/zgloszenie/5359
- Lista uczestników dostępna na stronie https://competit.pl/lista/5359
7. Świadczenia organizatora
Medale, nagrody i dyplomy za 3 pierwsze miejsca w każdej z kategorii, dyplomy na
finalistów.
8. Formuła zawodów oraz punktacja
Eliminacje
Kategoria Dzieci i Dzieci Młodszych ma do zrobienia po 3 drogi eliminacyjne. Kategoria Młodzików i Juniorów Młodszych po 2 drogi eliminacyjne. Dziewczynki i chłopcy startują na tych samych drogach. Limit czasu na zrobienie jednej drogi to 4 minuty dla wszystkich kategorii. Drogi eliminacyjne przechodzone będą z asekuracją górna dla wszystkich kategorii.
Finały
Finały przeznaczone są dla kategorii dzieci młodszych, dzieci ,młodzików i juniorów młodszych. Do finałów z każdej kategorii wchodzi sześcioro zawodników z najlepszym wynikiem po eliminacjach. Klasyfikacja odbędzie się na podstawie wyników finałów ,odpowiednio – wędka (kategoria dzieci młodsze i dzieci) i prowadzenie (kategoria młodzicy i juniorzy młodsi); w przypadku miejsc ex aequo o wyniku decyduje miejsce
zajęte w eliminacjach, a dalszej kolejności czas przejścia drogi finałowej. Limit czasu na przejście drogi finałowej to 5 minut. Obowiązuje strefa izolacji (z możliwością obserwacji drogi w trakcie rundy eliminacyjnej).
- Dzieci młodsze: eliminacje i finał wędka,
- Dzieci: eliminacje i finał wędka,
- Młodzicy: eliminacje – wędka, finał – prowadzenie,
- Juniorzy młodsi: eliminacje – wędka, finał – prowadzenie,
Miejsce na każdej drodze wynika z postępu jaki odniósł zawodnik. Do każdego kolejnego chwytu przypisana jest kolejna liczba punktów. Zawodnik ma tylko jedną próbę na danej drodze. Zawodnikowi, który ukończy drogę, przyznaje się wynik „top”. W przypadku odpadnięcia zawodnika od ściany albo wydania przez sędziego polecenia przerwania startu przez zawodnika, osiągniętą przez niego wysokością jest najdalej położony (zgodnie z przebiegiem drogi), utrzymany lub użyty chwyt. Za chwyt utrzymany przyznawana jest liczba punktów stosowna do danego chwytu na drodze. Jeżeli zawodnik wykona z tego chwytu ruch w kierunku przebiegu drogi do tego punktu dodawany jest plus (+).
9. Harmonogram zawodów
02 listopada 2019 (sobota)
- 9:00 – 10:00 – Rejestracja zawodników w biurze zawodów,
- 10:00 – 10:30 – Prezentacja dróg wspinaczkowych oraz omówienie zasad punktacji,
- 10:30 – 14:30 – Eliminacje DM i D,
- 10:30 – 13:30 – Eliminacje Mł i JM,
- 14:00 – 15:30 – Finały Mł i JM,
- 15:00 – 16:30 – Finały DM i D,
- 16:00 – Ceremonia Dekoracji Mł i JM,
- 17:00 – Ceremonia Dekoracji DM i D.
Harmonogram zawodów w zależności od ilości zawodników może ulec zmianie. W przypadku zbyt małej ilości uczestników Organizator zastrzega sobie prawo odstąpienia od finałów i wyłonienia zwycięzców danej kategorii na podstawie wyniku z eliminacji.
10. Informacje dodatkowe
Uwaga! Uprawianie wspinaczki może powodować ryzyko utraty zdrowia i życia nawet w przypadku respektowania wszelkich zasad bezpieczeństwa. W związku z czym uczestnicy zawodów zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania zasad powyższego regulaminu, regulaminu Centrum Wspinaczkowego Fiord, oraz poleceń organizatorów i obsługi zawodów.
- Za bezpieczeństwo podczas asekuracji odpowiedzialna jest obsługa zawodów wspinaczkowych.
- Osoby biorące udział w zawodach nie powinny mieć przeciwwskazań do uprawiania sportów wysiłkowych.
- Uczestnicy powinni być ubezpieczeni od ryzyka uprawiania sportów wysokiego ryzyka.
- Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki wynikające z udziału w zawodach osób nieubezpieczonych, osób chorych oraz za skutki owych wypadków przed, po i w czasie zawodów.
11. Postanowienia końcowe
- Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność.
- Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
- Podczas zgłoszenia się na zawody za pomocą platformy Competit uczestnik zgadza się na publikację na tej stronie swoich danych: imienia, nazwiska, klubu, miasta pochodzenia.
- Uczestnicy zawodów muszą zostawić w Biurze Zawodów zgodę rodziców/opiekunów prawnych na udział w zawodach. Niepodpisanie w/w dokumentów skutkuje skreśleniem z listy zawodników i brakiem możliwości udziału w zawodach.
- Ostateczna interpretacja regulaminu zawodów należy do organizatorów.
12. Osoby oficjalne
Sędzia Główny: Paweł Czyż
Sędzia PZA: Rafał Mockałło